Ο ΟΑΣΑ έχει ανακοινώσει την εκπόνηση ενός νέου στρατηγικού σχεδίου για τη μεταφορά στην Αττική, παρά τη δραματική υποστελέχωση και τα ελλείμματα σε λεωφορεία. Η ανυπαρξία προσωπικού είναι σοβαρή, καθώς το 2009 η ΟΣΥ είχε 8.082 εργαζόμενους, ενώ το 2022 ο αριθμός αυτός είχε μειωθεί σε 4.774, καταγράφοντας μια μείωση 41% μέσα σε 14 χρόνια. Η δύναμη του στόλου, συμπεριλαμβανομένων των ενεργών και ακινητοποιημένων οχημάτων, έχει επίσης μειωθεί από 2.516 το 2009 σε 1.976 το 2022, δηλαδή κατά 21,5%. Λόγω αυτών των ελλείψεων, το 2022 χάθηκαν 301.600 δρομολόγια.
Για να αντιμετωπιστούν αυτές οι προκλήσεις, ο ΟΑΣΑ προγραμματίζει έρευνες για την εκτίμηση της τρέχουσας ζήτησης και των μεταφορικών αναγκών των Αθηναίων. Η έρευνα θα καλύψει 36.600 νοικοκυριά και θα συλλέξει δεδομένα από 71.200 μετακινούμενους σε διάφορα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και σε λιμάνια και αεροδρόμια. Σημαντική παράμετρος της διαδικασίας είναι η ενεργή συμμετοχή των πολιτών, ώστε να χαρτογραφηθούν οι κοινωνικοοικονομικές ανάγκες και οι συνήθειες μετακίνησής τους.
Η στρατηγική αυτή προγραμματίζεται να έχει διάρκεια 20 ετών, με κύριο στόχο την ενίσχυση της διαλειτουργικότητας μεταξύ διαφόρων μέσων μεταφοράς, όπως λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό και τραμ. Η ανάλυση των σύγχρονων δεδομένων είναι καθοριστικής σημασίας, καθώς το υφιστάμενο δίκτυο είναι βασισμένο σε παλαιές μελέτες που δεν αντικατοπτρίζουν τις σημερινές ανάγκες.
Στο πλαίσιο του σχεδίου, κάποιοι από τους προτεινόμενους τρόπους βελτίωσης περιλαμβάνουν νέα πρότυπα πεζοδρομίων, ποδηλατόδρομους, σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα και σημεία στάθμευσης. Επίσης, τα ταξί θα ενταχθούν στην νέα συγκοινωνιακή στρατηγική, με προτάσεις για συγκεκριμένες πιάτσες.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος, έχει δηλώσει ότι το όραμα του οργανισμού είναι να καταστεί η δημόσια συγκοινωνία η πρώτη επιλογή για την τοπική μετακίνηση. Το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης τον εκσυγχρονισμό του συστήματος πληρωμών, με τη δυνατότητα στους επιβάτες να χρησιμοποιούν τραπεζικές κάρτες ή κινητά τηλέφωνα για τις αναγκαίες πληρωμές σε όλα τα μέσα μεταφοράς.
Αν και αναμένονται βελτιώσεις, ο ΟΑΣΑ αναγνωρίζει ότι η πορεία είναι δύσκολη και απαιτεί τη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων. Σε ειδική εκδήλωση που θα γίνει τον Οκτώβριο στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα παρουσιαστούν πιο συγκεκριμένα σχέδια και προτάσεις για το μέλλον των συγκοινωνιών στην Αττική.
Πηγή: documentonews.gr