Πάντα υπάρχει νέος “κυβερνητικός” χρηματοδοτικός πόρος για τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ) τη στιγμή που δεν υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι για το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ) ή για τις αμοιβές και τις συντάξεις. Αυτή τη φορά ο λόγος είναι οι εκστρατείες για την “ενημέρωση” και την “ευαισθητοποίηση” των πολιτών. Το ερώτημα παραμένει εάν τα ΜΜΕ χρειάζονται πρόσθετους πόρους για να εκπληρώσουν το καθήκον τους στην ενημέρωση του κοινού.
Οι ανεξάρτητες Αρχές, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και η Εθνική Αρχή Διαφάνειας, προγραμματίζουν δαπάνες συνολικού ύψους 5,3 εκατ. ευρώ για υπηρεσίες “δημοσιότητας και προβολής”. Οι εκστρατείες πρόσφατα περιλάμβαναν καμπάνιες όπως οι “ευάλωτοι δανειολήπτες” (4,6 εκατ. ευρώ), η πλατφόρμα e-καταναλωτής (8,2 εκατ. ευρώ) και η αναβάθμιση του ΕΣΥ (2,9 εκατ. ευρώ).
Αυτές οι δαπάνες αφορούν σχεδιασμό και παραγωγή υλικού πληροφόρησης, όπως τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτ, έντυπες και ηλεκτρονικές καταχωρήσεις, καθώς και οργάνωση εκδηλώσεων. Οι σχετικές προκηρύξεις αποκαλύπτουν ότι οι όροι για τις συμβάσεις και το αντικείμενο των διαγωνισμών είναι σχεδόν ομοιόμορφα διατυπωμένοι. Η ΑΑΔΕ διαθέτει 4,3 εκατ. ευρώ και η Εθνική Αρχή Διαφάνειας 1 εκατ. ευρώ.
Η διάρκεια της καμπάνιας της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας εκτείνεται σε 12 μήνες, με συνολική αξία 740.000 ευρώ, ενώ περιλαμβάνει παραγωγή εκπαιδευτικού και προωθητικού υλικού, και διοργάνωση εκδηλώσεων. Ωστόσο, η αποτελεσματικότητα της Αρχής στο να προάγει τη διαφάνεια και να καταπολεμήσει τις παρατυπίες θέτει αμφιβολίες, καθώς έχει κληθεί να αντιμετωπίσει ζητήματα όπως οι παρακολουθήσεις και τα pushbacks στο Αιγαίο.
Τέλος, η πρόσφατη προωθημένη ρύθμιση για τον διορισμό του διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας έχει προκαλέσει αντιδράσεις, με τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ να ζητούν ονομαστική ψηφοφορία, κάτι που επισημαίνει τη συνεχιζόμενη αμφισβήτηση της ανεξαρτησίας της Αρχής.
Πηγή: documentonews.gr