Δοκιμές πραγματοποιούνται στο Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο προγραμματίζεται να αρχίσει την εμπορική λειτουργία του στις 30 Νοεμβρίου, μετά από 19 χρόνια καθυστερήσεων. Ωστόσο, υπάρχουν σοβαρά ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία του συστήματος εισιτηρίων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η λανθασμένη μετάφραση του όρου «Cashier No», που έχει μεταφραστεί ως «Ταμίας όχι» αντί για το ορθό «Αριθμός ταμία».
Παράλληλα, η διαλειτουργικότητα των συστημάτων του Μετρό και του ΟΑΣΘ παραμένει ανεκπλήρωτη, κάτι που επηρεάζει την ικανότητα των επιβατών να χρησιμοποιούν το ίδιο εισιτήριο. Προβλήματα τεχνικής και νομικής φύσης καθιστούν αβέβαιο το κατά πόσο θα μπορούσε να επιτευχθεί αυτή η διαλειτουργικότητα εντός του ασφυκτικού χρονοδιαγράμματος.
Η κατάσταση αυτή δεν είναι καινούργια. Οι πρώτες καθυστερήσεις ξεκίνησαν όταν δημοπρατήθηκαν και κατασκευάστηκαν δύο ξεχωριστά συστήματα εισιτηρίων, το καθένα με διαφορετική αρχιτεκτονική και λειτουργία. Επιπλέον, η σύμβαση για το ηλεκτρονικό εισιτήριο του ΟΣΕΘ υπογράφηκε το Φεβρουάριο του 2021, στην οποία συμμετείχε η Κοινωνία της Πληροφορίας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Σημαντικά ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα σχετικά με την επιλογή της Ελληνικό Μετρό να χρησιμοποιήσει μία ξεπερασμένη τεχνολογία, χωρίς να επιτευχθεί η αναγκαία διαλειτουργικότητα με το έργο του ΟΣΕΘ. Η υπεύθυνη για τα εισιτήρια του Μετρό δήλωσε ότι δεν συνδέεται με το ενιαίο σύστημα εισιτηρίων, γεγονός που προτείνει ότι οι συμμετέχουσες εταιρείες δεν έχουν τη διάθεση για επίλυση του προβλήματος.
Η κυβέρνηση φαίνεται να λείπει πολιτική βούληση σχετικά με την επίλυση αυτών των ζητημάτων. Αντί να επιδιώκονται λύσεις, ο Νίκος Ταχιάος, επικεφαλής της Αττικό Μετρό, φαίνεται να δοκιμάζει τα εισιτήρια και να εκφράζει ικανοποίηση για την κατάσταση, ενώ το πρόβλημα συνεχίζει να διαιωνίζεται.
Πηγή: documentonews.gr