Δύο σημαντικά ζητήματα αναφέρθηκαν από τον Κυριάκο Πιερρακάκη σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ τη Δευτέρα, που αξίζει να εξεταστούν με προσοχή. Το πρώτο αφορά την κατάσταση στα σχολεία και την απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων, για την οποία ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι έχουν επιβληθεί 6.043 αποβολές. Όταν ένα μέτρο απαιτεί τη μαζική τιμωρία χιλιάδων μαθητών, αυτό υποδεικνύει σοβαρά προβλήματα στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.
Είναι προφανές πως το ελληνικό εκπαιδευτικό μοντέλο παρουσιάζει σημαντικές αδυναμίες. Οι μαθητές ενθαρρύνονται να απομνημονεύουν, αντί να κατανοούν, ενώ οι διδάσκοντες αγωνίζονται να καλύψουν τη διδακτέα ύλη. Έτσι, η ιερή σχέση ανάμεσα στους δασκάλους και τους μαθητές έχει υποβαθμιστεί σε μια απρόσωπη διαδικασία, ενισχυόμενη από τις μαζικές αποβολές.
Αντιθέτως, η Φινλανδία, η οποία θεωρείται πρότυπο στη δημόσια εκπαίδευση, ακολουθεί τελείως διαφορετική προσέγγιση, με ελάχιστες ποινές και καμία εμπορευματοποίηση μέσω φροντιστηρίων. Εκεί, δεν θα μπορούσε υπουργός Παιδείας να ανακοινώσει ότι υπήρξαν χιλιάδες αποβολές για το ίδιο παράπτωμα και να παραμείνει στην ίδια θέση.
Το δεύτερο θέμα που έθιξε ο υπουργός ήταν η εφαρμογή του νόμου Κεραμέως για τις διαγραφές των «αιώνιων φοιτητών», δηλαδή εκείνων που έχουν ξεπεράσει τα χρονικά όρια φοίτησης. Ο Κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι η εφαρμογή του νόμου θα είναι αυστηρή και μη διαπραγματεύσιμη. Σύμφωνα με τον νόμο 4957/2022, σχεδόν οι μισοί εγγεγραμμένοι φοιτητές, ήτοι 333.741, θα πρέπει να διαγραφούν.
Ωστόσο, πολλοί από αυτούς τους «αιώνιους» φοιτητές έχουν εγκαταλείψει τις σπουδές τους λόγω οικονομικών, οικογενειακών ή υγειονομικών λόγων. Πολλοί από αυτούς ενδέχεται να επιθυμούν να επιστρέψουν στις σπουδές τους, και ενώ είναι στο μητρώο των φοιτητών, δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό ούτε την λειτουργία των ΑΕΙ. Παρ’ όλα αυτά, η κυβέρνηση και ο υπουργός Παιδείας φαίνεται να προωθούν την πολιτική του «νόμου και της τάξης», αγνοώντας τις ιδιαίτερες συνθήκες που οδήγησαν σε αυτή την κατάσταση.
Πηγή: documentonews.gr