Στη Βουλή έλαβε χώρα η συζήτηση για την Επίκαιρη Ερώτηση που υπέβαλε ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλ. Μεϊκόπουλος, σχετικά με τον νέο προτεινόμενο Κανονισμό Ρυμούλκησης του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ). Η τρέχουσα κατάσταση στο λιμάνι και οι πιθανές επιπτώσεις από την εφαρμογή του κανονισμού ήταν στο επίκεντρο. Στην απάντηση του, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, αποδέχθηκε τη συζήτηση, ωστόσο δεν τοποθετήθηκε συγκεκριμένα για τα θεσμικά προβλήματα που ενδέχεται να προκύψουν από τον κανονισμό.
Ο Αλ. Μεϊκόπουλος τόνισε την έλλειψη νομικής βάσης του νέου κανονισμού, υποστηρίζοντας ότι οι αυξημένες απαιτήσεις και οι προδιαγραφές ασφαλείας για τα ρυμουλκά δεν δικαιολογούνται. Όπως ανέφερε, τα ρυμουλκά πλοία που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι του Βόλου πληρούν ήδη τις ισχύουσες προδιαγραφές, και η αλλαγή του κανονισμού έρχεται μόλις ενάμιση χρόνο μετά την υιοθέτηση του ισχύοντος κανονισμού.
Εξέφρασε την ανησυχία του για τις πιθανές συνέπειες του νέου κανονισμού, επισημαίνοντας ότι θα οδηγήσει στην απομάκρυνση όλων των υπαρχόντων παρόχων ρυμουλκικών υπηρεσιών, ουσιαστικά δημιουργώντας μονοπώλιο. Ο προτεινόμενος κανονισμός θέτει απαιτήσεις όπως η ελάχιστη δύναμη έλξης των ρυμουλκών και όριο ηλικίας 30 ετών, χωρίς νόμιμη αιτιολόγηση, γεγονός που θα καταστήσει το λιμάνι του Βόλου λιγότερο ανταγωνιστικό.
Ο βουλευτής αναφέρθηκε και στις ευρωπαϊκές πρακτικές, σύμφωνα με τις οποίες τα ρυμουλκά είναι συχνά άνω των 30 ετών και δεν διαθέτουν τις αυθαίρετες απαιτήσεις του προτεινόμενου κανονισμού. Αν υιοθετηθεί η νέα ρύθμιση, θα επιφέρει αύξηση κόστους στους επαγγελματίες που χρησιμοποιούν το λιμάνι, ενώ προτεραιότητα θα πρέπει να είναι η εκβάθυνση του λιμανιού.
Τέλος, η παρέμβαση του Υπουργού περιορίστηκε στο να αναφέρει ότι η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων είναι αρμόδια να κρίνει τη νομιμότητα και την αναγκαιότητα του νέου κανονισμού, αποφεύγοντας να απαντήσει για τους κινδύνους που ενδέχεται να προκύψουν από την εγκαθίδρυση μονοπωλίου στο κρίσιμο λιμάνι της Θεσσαλίας.
Πηγή: documentonews.gr